Rol

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 10:37 am

Mijn rol:
Je bent Ruud Vormer, Boergezinde keiharde aanvoerder

Een geliefde voetballer ben je niet bij de tegenstander en met je team van Brugsgezinden ga je proberen het kamp van de Buffalo's uit te roeien.
Als grote leider heb je een eigen bodyguard zodat je 's nachts niet vermoord kan worden. Tijdens de dag heb je ook 2/3de van de stemmen nodig om gelyncht te worden.
Jullie team MOET iedere nacht iemand vermoorden maar je mag zelf bepalen wie deze taak op zich neemt. Die kan uiteraard geen andere actie uitvoeren.
Wanneer je sterft, kan je team één nacht geen kill uitvoeren.

Jullie team bestaat uit -blue-, voetbalkenner, tempel, Rochemback, Statler Gantoise, the one and only, nav nav.
Jullie mogen met mekaar via PM of via een forum communiceren (laat dit ook even aan mij weten).

Jullie winnen wanneer jullie met het team in de meerderheid zijn.

De volgende spelers komen zeker niet in het spel voor: Sven Kums, Mats Sels, Anderson Esiti, Igot Plastoen, Jonathan David, Nana Asare, Brecht Dejaegere
Ik wil Brecht Dejagere wel claimen, aangezien ik niet gedood kan worden snachts kan ik daar iets genre "Onsterfelijke held die meerdere aanslagen overleefde" van maken ;)

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 11:21 am

2.3 je mag je rolnaam NIET claimen, geen verwijzing naar geven, geen hints naar je personage. Je mag wel een eigenschap claimen maar nooit letterlijk je rol schrijven. De nachtverslagen zullen er onvermijdelijk voor zorgen dat rollen aan eigenschappen gekoppeld worden, maar je mag hier nooit naar verwijzen of bevestigend antwoorden op vragen die erover gesteld worden (stel dan ook geen vragen in die zin...)!

Tempel
Posts: 188
Joined: Thu May 21, 2020 12:01 pm

Re: Rol

Post by Tempel » Thu May 21, 2020 12:21 pm

Je bent Hans Vanaken, Boergezind vervelende Gouden schoen

Die Gouden schoen heb je vast gekregen voor het zeuren tegen de refs. In ieder geval heb je ook nog andere talenten (in dit spel dan toch)
Iedere nacht kan je een speler onderzoeken. Je komt de rolnaam van die speler te weten. Misschien kan je dan ook de eigenschap afleiden.
Jullie team MOET iedere nacht iemand vermoorden maar je mag zelf bepalen wie deze taak op zich neemt. Die kan uiteraard geen andere actie uitvoeren.

Jullie team bestaat uit -blue-, voetbalkenner, tempel, Rochemback, Statler Gantoise, the one and only, nav nav.
Jullie mogen met mekaar via PM of via een forum communiceren (laat dit ook even aan mij weten).

Jullie winnen wanneer jullie met het team in de meerderheid zijn.

nav nav
Posts: 382
Joined: Thu May 21, 2020 12:12 pm

Re: Rol

Post by nav nav » Thu May 21, 2020 1:25 pm

Je bent Vincent Mannaert, Boergezinde sluwe manager

Deals sluiten tegen de Buffalo's is wel je ding. Dat ga je ook dit spel doen.
Elke nacht kan je iemand uitkiezen en zijn stem de volgende dag op nul zetten. Die zijn stem telt gewoon niet mee, maar dat weet het slachtoffer niet.
Jullie team MOET iedere nacht iemand vermoorden maar je mag zelf bepalen wie deze taak op zich neemt. Die kan uiteraard geen andere actie uitvoeren.

Jullie team bestaat uit -blue-, voetbalkenner, tempel, Rochemback, Statler Gantoise, the one and only, nav nav.
Jullie mogen met mekaar via PM of via een forum communiceren (laat dit ook even aan mij weten).

Jullie winnen wanneer jullie met het team in de meerderheid zijn.

De volgende spelers komen zeker niet in het spel voor: Sven Kums, Mats Sels, Anderson Esiti, Igot Plastoen, Jonathan David, Nana Asare, Brecht Dejaegere

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 1:36 pm

nav nav wrote:
Thu May 21, 2020 1:25 pm
.
Elke nacht kan je iemand uitkiezen en zijn stem de volgende dag op nul zetten. Die zijn stem telt gewoon niet mee, maar dat weet het slachtoffer niet.
Denk dat we deze tijdens nacht 1 best al direct op sakamoto zetten, gaat sowieso willen doorbomen op voetbalkenner of Rochembak eh

Tempel
Posts: 188
Joined: Thu May 21, 2020 12:01 pm

Re: Rol

Post by Tempel » Thu May 21, 2020 2:30 pm

BleU wrote:
Thu May 21, 2020 1:36 pm
nav nav wrote:
Thu May 21, 2020 1:25 pm
.
Elke nacht kan je iemand uitkiezen en zijn stem de volgende dag op nul zetten. Die zijn stem telt gewoon niet mee, maar dat weet het slachtoffer niet.
Denk dat we deze tijdens nacht 1 best al direct op sakamoto zetten, gaat sowieso willen doorbomen op voetbalkenner of Rochembak eh
Was da van plan ook grim ziet er mij gevaarlijk uit. Deze twee moeten we zo snel mogelijk kwijt liefst in dagfase dan valt het mindeg op.
Ik doe mij wel wa voor als new kid. Maar eigenlijk begin ik het spel al wa door te hebben.

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 4:52 pm

Tempel wrote:
Thu May 21, 2020 2:30 pm
BleU wrote:
Thu May 21, 2020 1:36 pm
nav nav wrote:
Thu May 21, 2020 1:25 pm
.
Elke nacht kan je iemand uitkiezen en zijn stem de volgende dag op nul zetten. Die zijn stem telt gewoon niet mee, maar dat weet het slachtoffer niet.
Denk dat we deze tijdens nacht 1 best al direct op sakamoto zetten, gaat sowieso willen doorbomen op voetbalkenner of Rochembak eh
Was da van plan ook grim ziet er mij gevaarlijk uit. Deze twee moeten we zo snel mogelijk kwijt liefst in dagfase dan valt het mindeg op.
Ik doe mij wel wa voor als new kid. Maar eigenlijk begin ik het spel al wa door te hebben.
Is goed, ik zie dat ze u op het forum als een beetje verward zien dus kunt ge ook wel wa uitspelen dan :D

Rochemback
Posts: 218
Joined: Thu May 21, 2020 8:25 pm

Re: Rol

Post by Rochemback » Thu May 21, 2020 9:25 pm

Afblijven van saka overdag jongens, en ook niet de eerste nacht liefst. Mensen die zeer actief zijn lokken bezoekers zoals bv een dokter of beschermer.
Ik zou eerder gaan voor ichmwa, lijkt te hinten dat hij dokter is. "De gezondheidszorg is in goede handen"

Rochemback
Posts: 218
Joined: Thu May 21, 2020 8:25 pm

Re: Rol

Post by Rochemback » Thu May 21, 2020 9:27 pm

BlueStar wrote:
Wed May 20, 2020 8:35 pm
Je bent Philippe Clement, Boergezinde van-club-wisselende trainer

Je wisselt vaker van Club en mening dan van onderbroek. Dat mag je in dit spel ook even doen.
Tijdens de nachtfase kan je 2 spelers wisselen. Een actie die normaal bedoeld is voor de speler X, wordt dan op speler Y doorgevoerd. Deze 2 namen bezorg je via PM in de nachtfase.
Jullie team MOET iedere nacht iemand vermoorden maar je mag zelf bepalen wie deze taak op zich neemt. Die kan uiteraard geen andere actie uitvoeren.

Jullie team bestaat uit -blue-, voetbalkenner, tempel, Rochemback, Statler Gantoise, the one and only, nav nav.
Jullie mogen met mekaar via PM of via een forum communiceren (laat dit ook even aan mij weten).

Jullie winnen wanneer jullie met het team in de meerderheid zijn.

De volgende spelers komen zeker niet in het spel voor: Sven Kums, Mats Sels, Anderson Esiti, Igot Plastoen, Jonathan David, Nana Asare, Brecht Dejaegere

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 9:35 pm

Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 9:25 pm
Afblijven van saka overdag jongens, en ook niet de eerste nacht liefst. Mensen die zeer actief zijn lokken bezoekers zoals bv een dokter of beschermer.
Ik zou eerder gaan voor ichmwa, lijkt te hinten dat hij dokter is. "De gezondheidszorg is in goede handen"
Hmja, zag ik toch eerder als een grapje. Maar met ichmwa eruit kan ik wel leven idd

nav nav
Posts: 382
Joined: Thu May 21, 2020 12:12 pm

Re: Rol

Post by nav nav » Thu May 21, 2020 10:13 pm

Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 9:25 pm
Afblijven van saka overdag jongens, en ook niet de eerste nacht liefst. Mensen die zeer actief zijn lokken bezoekers zoals bv een dokter of beschermer.
Ik zou eerder gaan voor ichmwa, lijkt te hinten dat hij dokter is. "De gezondheidszorg is in goede handen"
Lokken bezoekers?

Rochemback
Posts: 218
Joined: Thu May 21, 2020 8:25 pm

Re: Rol

Post by Rochemback » Thu May 21, 2020 10:23 pm

Tijdens de nacht is het zeer waarschijnlijk dat iemand saka zal willen bezoeken met een actie. Dat kan zijn hem vermoorden, hem switchen, hem beschermen, hem gewoon in de gaten houden, ... Enfin, heel veel mogelijkheden. Ook voetbalkenner zou wel eens bezoek kunnen krijgen indien hij overdag niet wordt gelyncht, omdat hij een beetje in de spotlight staat van saka.

Tempel
Posts: 188
Joined: Thu May 21, 2020 12:01 pm

Re: Rol

Post by Tempel » Thu May 21, 2020 10:25 pm

Maakt niet uit zolang het een ervaren speler is.
Polle, oili, grim ofzo allemaal goe.
Ik wil in de nachtfase wel bezoeken plegen zo komen we te weten of er nog andere onderverdelingen zijn via kleurcombinaties.

Rochemback
Posts: 218
Joined: Thu May 21, 2020 8:25 pm

Re: Rol

Post by Rochemback » Thu May 21, 2020 10:55 pm

BleU wrote:
Thu May 21, 2020 9:35 pm
Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 9:25 pm
Afblijven van saka overdag jongens, en ook niet de eerste nacht liefst. Mensen die zeer actief zijn lokken bezoekers zoals bv een dokter of beschermer.
Ik zou eerder gaan voor ichmwa, lijkt te hinten dat hij dokter is. "De gezondheidszorg is in goede handen"
Hmja, zag ik toch eerder als een grapje. Maar met ichmwa eruit kan ik wel leven idd
Nu ik het herlees zie ik het ook eerder als grapje idd. Had de post van polle ervoor niet echt gelezen. Ben precies wat te veel op zoek naar eventuele hints van eigenschappen.

nav nav
Posts: 382
Joined: Thu May 21, 2020 12:12 pm

Re: Rol

Post by nav nav » Thu May 21, 2020 11:02 pm

Tempel wrote:
Thu May 21, 2020 10:25 pm
Maakt niet uit zolang het een ervaren speler is.
Polle, oili, grim ofzo allemaal goe.
Ik wil in de nachtfase wel bezoeken plegen zo komen we te weten of er nog andere onderverdelingen zijn via kleurcombinaties.
Moeten we zeker doen al vraag ik me af wat we hebben aan een naam. Stel dat Sala Depoitre is, wat hebben we daaraan?
Of bedoel je dat we er iets aan hebben indien Saka Preud'homme zou zijn, ofte een lonely wolf/?

Rochemback
Posts: 218
Joined: Thu May 21, 2020 8:25 pm

Re: Rol

Post by Rochemback » Thu May 21, 2020 11:08 pm

We missen nog voetbalkenner, toao en SG. Of vergeet ik iemand?
Eigenschappen tot dusver:
Bleu: leider, 's nachts niet te doden, overdag 2/3e meerderheid nodig
Rochemback: switcher
Tempel: onderzoeker
Nav nav: kan stem van target tijdens een volgende dag neutraliseren
Voetbalkenner:?
Toao:?
SG:?

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 11:09 pm

nav nav wrote:
Thu May 21, 2020 11:02 pm
Tempel wrote:
Thu May 21, 2020 10:25 pm
Maakt niet uit zolang het een ervaren speler is.
Polle, oili, grim ofzo allemaal goe.
Ik wil in de nachtfase wel bezoeken plegen zo komen we te weten of er nog andere onderverdelingen zijn via kleurcombinaties.
Moeten we zeker doen al vraag ik me af wat we hebben aan een naam. Stel dat Sala Depoitre is, wat hebben we daaraan?
Of bedoel je dat we er iets aan hebben indien Saka Preud'homme zou zijn, ofte een lonely wolf/?
BlueStar geeft wel altijd passende eigenschappen/acties aan de rollen en verwerkt die ook in zijn nachtverslagen, dus stel dat er in een nachtverslag ergens sprake is van een gefrustreerde zot die iemand vermoordt kunnen we daar idd uit afleiden dat dat mss Preud'homme is indien we weten dat iemand die rol heeft.

nav nav
Posts: 382
Joined: Thu May 21, 2020 12:12 pm

Re: Rol

Post by nav nav » Thu May 21, 2020 11:10 pm

Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 11:08 pm
We missen nog voetbalkenner, toao en SG. Of vergeet ik iemand?
Eigenschappen tot dusver:
Bleu: leider, 's nachts niet te doden, overdag 2/3e meerderheid nodig
Rochemback: switcher
Tempel: onderzoeker
Nav nav: kan stem van target tijdens een volgende dag neutraliseren
Voetbalkenner:?
Toao:?
SG:?
Leg eens switcher uit aub?

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 11:11 pm

Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 11:08 pm
We missen nog voetbalkenner, toao en SG. Of vergeet ik iemand?
Eigenschappen tot dusver:
Bleu: leider, 's nachts niet te doden, overdag 2/3e meerderheid nodig
Rochemback: switcher
Tempel: onderzoeker
Nav nav: kan stem van target tijdens een volgende dag neutraliseren
Voetbalkenner:?
Toao:?
SG:?
Klopt, toao nog niet online geweest. Statler al gepost in het spel maar hier nog niet gezien, idem voetbalkenner.

We gaan wel moeten opletten met voetbalkenner want is nu wel echt target voor een lynch denk ik. Voorlopig wel nog maar een stem

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 11:14 pm

nav nav wrote:
Thu May 21, 2020 11:10 pm
Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 11:08 pm
We missen nog voetbalkenner, toao en SG. Of vergeet ik iemand?
Eigenschappen tot dusver:
Bleu: leider, 's nachts niet te doden, overdag 2/3e meerderheid nodig
Rochemback: switcher
Tempel: onderzoeker
Nav nav: kan stem van target tijdens een volgende dag neutraliseren
Voetbalkenner:?
Toao:?
SG:?
Leg eens switcher uit aub?
Stel jij bent onderzoeker (dus dan kun je de kleur van iemand checken; buffalo, boer of individu) en je wilt mij onderzoeken tijdens de nacht.
Rochemback is switcher echter en wisselt mij om met tempel. Dan ziet gij de kleur van tempel denkende dat ge mijn kleur ziet.
Die rol is dus best te gebruiken bij iemand van wie denken dat hij beschermd wordt door een dokter (=kan snachts niet gedood worden) of als we denken dat die onderzocht zou kunnen worden.

nav nav
Posts: 382
Joined: Thu May 21, 2020 12:12 pm

Re: Rol

Post by nav nav » Thu May 21, 2020 11:32 pm

Vraag. Hebben de Buffalo s ook speciale eigenschappen? Of zijn dat enkel de boeren (wij) en de enkelingen?

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 11:34 pm

Jep, onderzoekers en dokters (beschermers) zitten er zeker in bij de buffalo's, aan ons om die er zo snel mogelijk uit te halen. Voor de rest heeft iedereen wel een speciale activiteit/eigenschap.

nav nav
Posts: 382
Joined: Thu May 21, 2020 12:12 pm

Re: Rol

Post by nav nav » Thu May 21, 2020 11:53 pm

BleU wrote:
Thu May 21, 2020 11:34 pm
Jep, onderzoekers en dokters (beschermers) zitten er zeker in bij de buffalo's, aan ons om die er zo snel mogelijk uit te halen. Voor de rest heeft iedereen wel een speciale activiteit/eigenschap.
Dus als ze pakweg mij onderzoeken dan ziet die dat ik Mannaert ben. En kan hij proberen een treintje te maken om me te lunchen? Gewoon zeggen dat ik het ben mag hij niet. Klopt dit?

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Thu May 21, 2020 11:59 pm

nav nav wrote:
Thu May 21, 2020 11:53 pm
BleU wrote:
Thu May 21, 2020 11:34 pm
Jep, onderzoekers en dokters (beschermers) zitten er zeker in bij de buffalo's, aan ons om die er zo snel mogelijk uit te halen. Voor de rest heeft iedereen wel een speciale activiteit/eigenschap.
Dus als ze pakweg mij onderzoeken dan ziet die dat ik Mannaert ben. En kan hij proberen een treintje te maken om me te lunchen? Gewoon zeggen dat ik het ben mag hij niet. Klopt dit?
Niet perse dat ge Mannaert zijt, maar wel 'boergezind' zullen ze zien. In vorige spellekes van Bluestar waren er soms rollen die buffalogezind waren maar als 'maffiagezind' overkwamen bij een check. In het ergste geval kunt ge dat proberen uitspelen. Maar de checker/onderzoeker heeft hier in principe 7/24 kans om een van ons te controleren, dus geen paniek voorlopig

Tempel
Posts: 188
Joined: Thu May 21, 2020 12:01 pm

Re: Rol

Post by Tempel » Fri May 22, 2020 12:13 am

Begin het te snappen en geestig te vinden
Sowieso gaan de eigenschappen bij gasten zitten die weten hoe er mee om te gaan.
Ondertussen doe ik voort als de onwetende nieuwe gast :lol:

Tempel
Posts: 188
Joined: Thu May 21, 2020 12:01 pm

Re: Rol

Post by Tempel » Fri May 22, 2020 12:16 am

Ik merkte op dat er nen gast aanwezig was op dit forum.
Toch zeker dat hier niemand op kan buiten de maffioso

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Fri May 22, 2020 12:35 am

Tempel wrote:
Fri May 22, 2020 12:16 am
Ik merkte op dat er nen gast aanwezig was op dit forum.
Toch zeker dat hier niemand op kan buiten de maffioso
Zijn bots wrs (Google Bot etc) ;) Forum is alleen zichtbaar voor geregistreerde gebruikers die ik toegang geef. Heb gezocht op google, en met de term antibuffalo kom je iig niet direct op dit forum terecht

Statler Gantoise
Posts: 49
Joined: Fri May 22, 2020 10:28 am

Re: Rol

Post by Statler Gantoise » Fri May 22, 2020 10:37 am

Je bent Mbaye Diagne, Boergezinde vreemde overloper

Na het missen van die penalty wordt je door je teamgenoten als overloper beschouwd. Tijd om daar eens nuttig mee om te gaan.
Tijdens de nacht kan je iemand van de Buffalo's als Boergezind laten overkomen of omgekeerd. De naam van die speler stuur je via PM door.
Jullie team MOET iedere nacht iemand vermoorden maar je mag zelf bepalen wie deze taak op zich neemt. Die kan uiteraard geen andere actie uitvoeren.

Statler Gantoise
Posts: 49
Joined: Fri May 22, 2020 10:28 am

Re: Rol

Post by Statler Gantoise » Fri May 22, 2020 10:40 am

Rochemback wrote:
Thu May 21, 2020 11:08 pm
We missen nog voetbalkenner, toao en SG. Of vergeet ik iemand?
Eigenschappen tot dusver:
Bleu: leider, 's nachts niet te doden, overdag 2/3e meerderheid nodig
Rochemback: switcher
Tempel: onderzoeker
Nav nav: kan stem van target tijdens een volgende dag neutraliseren
Voetbalkenner:?
Toao:?
SG:Tijdens de nacht kan je iemand van de Buffalo's als Boergezind laten overkomen of omgekeerd.
Aangevuld

BleU
Site Admin
Posts: 314
Joined: Thu May 21, 2020 10:22 am

Re: Rol

Post by BleU » Fri May 22, 2020 10:45 am

Okido, ik neem dat we uw eigenschap kunnen gebruiken voor ons eigen als buffalo te laten overkomen ook he?
Dan lijkt het mij mss best dat we dat de eerste nacht doen op voetbalkenner, als hij dag 1 overleeft gaat die sowieso bezoek krijgen vermoed ik

Post Reply